Friday 8 March 2013

sEmalam yang IndAh... 07.03.2013

Assalamualaikum sume...

Selamat pagi... xsabar rasanyer nak coretkan sesuatu kat blog nie...
tajuk yang dipilih SEMALAM YANG INDAH...
nape aku pilih tajuk sebabnyer semalam 07.03.2013 hari yang menggembirakan aku...

PERTAMA :
Petang itu aku check up baby 14 minggu kat Klinik Kesihatan Presint 9, Putrajaya. Aku ingat check up mcm biasa jer... Ujian air kencing, amik darah pastu jumpa nurse kire berat, kena dengar nasihat mereka dulu pastu terus amik ubat.... tp semalam masa jumpa nurse pas da timbang berat badan aku disuruh baring kat katil... nurse 2 wat r ultrasound kat perut aku... first time aku dengar denyutan jantung baby aku... seronoknyer hanya Allah sahaja yang tahu.... pastu nurse cakap g, baby nie kecik lagi.... ehehheeh... senyum sampai telinga r aku petang 2... balik umah terus call mak, cter ngan mak... excitednyer aku nie.... mak pun tumpang gembira... siap mak pesan jgn malas2, rajin2 kemas umah 2, rajin2 masak...  aku pun ia kan jer.. hehehehhe...... nurse petang 2, baik sgt... siap bagi nasihat.... puan kena banyakkan makan ikan, sayur sayuran, dan buah2... ubat jgn skip2... hubungan suami isteri jgn lasak2 sgt, baby nie kecik lgi... hehehe...
Semoga baby umie akan sihat sepanjang dalam perut umie nie... umie akan buat yang terbaik buat pembesaran baby dapal perut nie..



KEDUA:
petang 2, aku ada tny En husband nak makan ape untuk malam nie... ingat nak masak mee gorang jer... tp en husband request nak makan chicken chop.... aku pun kata ok.. i'm try the best... en husband pun senyum jer..
kul 5 aku da prepare barang2 nak masak... kubis n carrot aku potong dadu, basuh2 pastu letak lam mangkuk dulu.. pastu kuarkan ayam, buang kulit ubi kentang.... da siap sume bahan aku pun rest jap... pas da magrib 2, aku pun mulakan masak... memandangkan nie chicken chop yang kedua, takut xjadik 2 adalah jugak... sebab sebelum nie aku buat memang xjadik langsung... en husband makan pun xabis... so, kali nie aku nak chicken chop aku jadik jugak... Syukur alhamdulilah setelah hampir 45 minit berada di dapur chicken chop aku pun siap... pas da hidang 2, aku suruh en husband makan dulu... aku tgk jer... dia pun rasa r sos black pepper aku ngan ayam 2 dulu, time 2 berpeluh2 rasanyer... pas dia da abis telan first cubitan td, terus dia cakap sedapnyer... aku punyer gembira r hanya Allah saja yang tahu... abis licin chicken chop 2 en husband makan... cuma aku punyer jer yang xabis, sebab aku gembira sgt bile ada org yang hargai ape yang aku buat...
hehhehee....


 nie aku amik kat google jer, sebab semalam xsempat nak amik gambar r...  lebih kurang mcm nie r.. cume fries 2 aku gantikan dengan kentang yang dibuat sendiri...


Syukur Alhamdulilah atas kegembiraan yang Engkau berikan nie Ya ALLAH... semoga kegembiraan nie akan berkekalan sehingga ke Akhir hayat aku kelak...

Amin...



No comments:

Post a Comment