Tuesday 15 January 2013

Nasi Goreng Sardin...

Assalamualaikum sume....

Laa nie xtau r nak update per... hehehehe.... tp aku nak story mory r sikit2 pasal aku k... lately nie aku rasa macam malas sgt (sejak berisi nie)... xmo wat ape2 pun nak balik tdr n rehat jer... tp atas pesanan mak tersayang aku kuatkan jugak diri nie... en husband pun duk suruh aku rajin2 gak,,, xmo malas2... t kna babap2 manja plak... hihihihih....

malam td sebab da xtau nak masak per, aku suggest r kat en husband suruh dia masak... tp megi jer r kot .. dia kata malas... aku pun touching r... huhuhuhuh,... pastu aku suggestkan makan nasi goreng jer.. tertiba plak dia menyampuk nak makan nasi goreng sardin... aku pun kata ok... no hal... senang jer 2...

bile da puas rehat, da mandi sume aku pun sediakan r bahan2 nak masak... senang jer... pejam mata pun leh siap...

Bahan2nye... 

Seulas bawang besar 
sedikit bawang putih
10 batang cili api... (sebab husband suka makan pedas)....
Setin sardin
Nasi yang baru masak... 
secukup rasa
garam
kunyit sedikit...

Cara memasak :
1) panaskan minyak...
2 masukkan bawang besar, cili api dan bawang putih
sementara 2, lam nasi aku masukkan secukup rasa, garam dan kunyit sedikit... (gaulkan hingga sekata)
3) bile da garinng (jgnlah tggu smpai itam plak hikhikhik..).. masukkan sardin... 
goreng sehingga sardin 2 nampak rangup...
4)last sekali masukkan, nasi .. gaul hingga rata...
5) siap untuk dihidangkan....


google pic : xsempat r nak amik gambar semalam....
da lapar sgt... hikhikhik..


seronok tgk en husband makan... sedap katanyer.... hikhikhik.. (senang jer kan... lau kite hari2 masak insyaAllah lama2 t pandai r..)... siap pesan esok pagi nak bawak bekal... first time pas kawen nie kami sesama bawak bekal... riangnyer hati ku hanya Allah saje yang tahu... 

mesti korang2 fikir alaa senang jer 2.. campak2 pun da siapkan... budak sekolah pun leh buat... tp aku xkisah r ape yang korang nak cakap, yang penting aku dapat masak untuk husband aku...

sonok tau lau da kawen nie... sumenyer dikongsi bersama.... InsyaAllah 7 bulan lebih g, bakal bertiga....

INSYAALLAH...






No comments:

Post a Comment